Název novinky: SuperPařba SAMP CZ/SK/EN :: Rozhovor - Odrs_

Přidal Hendy dne 20.08.2019 12:39
#1

Odrs_

je považovaný za známeho hráča, ktorému veľa ľudí závidí to, ako sa dostal k takému veľkému majetku. Ako sa dostal k robeniu inštrumentalovej hudby, kde sa naučil programovať servery pre hru Metin2 a prečo s tým všetkým prestal sa dozviete už v dnešnom rozhovore.

Odrs, vítam ťa pri tomto rozhovore. Čomu sa v realite venuješ? Alebo, čo si robieval?

Ahoj HenDy.
Tak nejprve bych začal tou hlavní věcí. V mladším věku jsem se s kamarády rozhodl, že se pustíme do rappu. Bohužel z toho vzešlo kvůli určitým pár důvodům. Buď nebyl čas nebo nebyl nápad na text a spousty dalších důvodů. Dále se po čase rozhodlo, že zkusíme tvořit
instrumentálovou hudbu. Bohužel též po pár pokusů to klukům nešlo a jediné já jsem u toho zůstal dál a snažil se k zlepšení. Začínal jsem s Basic FL Studio, které je na tyto věci asi nejlepší a člověk i jako nováček se tam vyzná. Začal jsem se bavit s klukama, kteří hudbu už dělají nějakou dobu. Poté vznikl track, který má teď okolo 500 tis. vidění. Dále bych rád zmínil programování vlastního privátního serveru na hru Metin2, kde jsem překládal německé jádro do CZ a SK jazyka pro hraní hráčů zde tady v Česku a Slovensku. Upravování chyb, přidávání věcí např. jako jsou textury zbraní, modelování budov, NPC a mnoho dalšího. Bohužel když už to člověk hraje nějakou dobu, tak ho to přestane bavit. Za nějaký čas jsem dostal nabídku k odkoupení serveru od pána z Polska, tak jsem propracovaný projekt prodal. Nadále jsem po domluvě dělal asistenta pro CZ / SK podporu. I ta přeci netrvala dlouho a přesto jsem to vzdal.

Hmm, zaujímavé. Pozrime sa na to tvorenie vlastného privátneho serveru. Kde si sa naučil programovať servery pre hru Metin2?

Tak prvně jsem se zajímal o status hry. Tím myšleno aktivní hraní na originálním serveru nazíván Offík. Poté jsem ve hře potkal člověka, s kterým jsem se začal bavit. Po pár měsících volání na různých aplikací jsem se dozvěděl, že bydlíme od sebe pouze kousek což je 20 min. z bodu A do bodu B. Táhle osoba už měla něco rozjeté ale byl na to sám, tak jsem si řekl, že bych to mohl zkusit a učil jsem se od něj. Nebylo to sice jednoduché ale když to nezahodíš hned jak to uvidíš, tak se to naučit dá. Takže pokud by někdo chtěl začít s čímkoliv tak se toho nebojte!(úsmev)

Máš za sebou aj prekladanie z nemeckého jazyka do slovenského a českého. Nebál si sa, že sa niekedy v tom prekladaní pomýliš?

U překládání z německého jazyka do českého jsem obavy měl to se musím přiznat ale základní němčinu jsem věděl ze školy takže když, tak jsem si vybral slovník a to mi stačilo, vždy se dalo cokoliv dohledat.

Takže si sa nejak preslávil týmto programovaním a tým, že si mal vlastný server?

Jakoby slovo "proslavil", se rozhodně říct nedá jen co se týče oslovení lidí jak jsem projekt inzeroval, tak jsem i oslovil spoustu lidí a tým pádem jsem je dotáhl na server. Dá se říct jako začátečník. Poté jsem byl kontaktován jestli by byl server k mání a k prodeji.

Čím ťa kupec lákal ku predaji?

Tak na první straně rozhodně penězi. Chleba bych rozhodně asi nevzal, to je jasné. Dále mi nabízel možnost s němá dále rozvíjet zmíněný server a nabráním dalších zkušeností, co se týče programování této hry. Pokud se už někdo věnuje těmto věcem, tak není špatné nabírat další a nové zkušenosti od zkušenějších lidí.

Prečo si odmietol túto ponuku ďalej zarábať a viac rozvíjať server?

Tak hlavně první věcí byl v poslední době nedostatek časů se k dané věci věnovat a rozhodně pro mě byla přednější rodina, práce, přítelkyně, kamarádi. Navíc stejně všechny věci, které tě baví, raz určitě pominou a najde se něco lepšího, co by mohlo vyplňovat tvůj volný čas.

Keď si sa rozhodol, že si spravíš vlastný server, ako dlho ti trvalo, kým si server rozbehol? Koľko ľudí hrávalo aktívne na tvojom servery a funguje server doteraz?

Pokud člověk má čas a chce se věnovat reklamě pro svůj projekt a oslovit pár lidí z různých skupin, co se tímto tématem zajímají, tak nevidím důvod proč by daná osoba jako budoucí hráč nezmáčkl tlačítko "Sledovat tuto stránku". Samozřejmě majitel musí nabídnout a zaujmout spousty věcmi, co konkurence třeba nemá. Co se týče začátku spuštění herního serveru, tak přišlo ohromných 1400 lidí a víc. Každopádně přesný počet nedokážu přiblížit. Poté z mojí strany a přístupu aktivita kvůli různým aktualizacím klesala na čísla pod tisícovku ale i přesto pro mě byl vzácný každý nový hráč. Server pod mým velením už nefunguje ale lze si ho tuším furt zahrát v polském jazyku tzv. od člověka, který ode mě projekt odkoupil a rozvíjí ho nadále.

Čím si hráčov zaujal, aby si ich doviedol na tvoj server?

Tak prvně množstva novýma možnostem pro hráče jako možností získat zbraně ve hře bez možnosti investice reálné měny. Dále novým propracovaným pet systémem, takže každý pet při přivolání přidával bonus, který ti při tvém putováním pomáhal i nové textury zbraní ručně dělaných, to samé i map. Bylo a vždy bude spoustu možností jak se odlišit od ostatních konkurencí.

Zabudol som na dôležitú otázku. Kedy si vlastne predal tento server?

Takže 3.9.2017 byl oznámen start nového projektu. Práce a první spuštění proběhlo 5.1.2018 a skončení a prodej proběhl dne 18.6.2018

Dobre. Vráťme sa trochu nazad ku inštrumentálovej hudbe. Je ťažké robenie inštrumentálovej hudby?

Každá nová věc kterou se člověk učí není lehká takže těžké to není, pouze pochopení určitých prvku v programu byl největši problém promě jak spravně program využít.
Pokud člověk chce tvořit Techno / Drumm instrumentalní hudbu k čistému poslechu stačí mít dobré a kvalitní zvuky, pokud má osoba která dělá vtom programu stvořit instrumentálovou hudbu pro “Rap,, poté je to pro lepší lidi kterou maj uroveň a více zkušenosti.

Čo to znamená Techno a Drumm?

Hudební styl Techno je elektronický žánr hudby a Drumm / Bass je hudební žánr elektronické taneční hudby taktéž, akorát podle mě trošku v jiném stylu.

Dal si do tohto robenia inštrumentálovej hudby aj nejaké finančné prostriedky?

První investování byl samotný program FL Studio 12, ve kterým jsem začínal. Poté pokud jsi netvořil svoje vlastní zvuky, což je podle mě celkem náročné, tak investice není nutná. Samozřejmě crack verze existují ale nemají podporu, která, každý měsíc nabízela zvuky zdarma, které lze využít, takže do tvoření jsem neinvestoval dost ani málo.

V tú dobu si mal nejaké plány do budúcna s robením tejto hudby, ale nevyšli ti?

Byla to taktéž další moje chvilková aféra tzv. vyplnění mého volného času, takže se nedá říct, že jsem s tím měl plány do budoucna. Ale pár věcí povedených i nepovedených jsem přesto vydal na svůj YouTube channel a jsou tam doteď.

Čo si teda presne vydal na svoj YouTube channel?

Hudební instrumentální muziku pod názvami: Dryp, Worst a Rein.
Potom dvě ve spolupráci s klukami, kde byla potřeba udělat kopie beatů kvůli autorským právám. Jedno úspěšné video mám na svém channelu doteď a má skoro 500 tis. vidění.

Video s 500 tis. zhliadnutí


500 tisíc zhliadnutí je pomerne dosť. Prečo si sa zameral práve na inštrumentálovú hudbu?

Taktéž další kamarád, co mě do toho zasvětil a jsem člověk, který se rád učí nové věci a nabírá zkušenosti. Ale postupem času zase nastalo více věcí, které mi zase nedovolili věnovat se tomu, co mě bavilo.

Ty si mi aj spomínal mimo rozhovoru, že si sa venoval aj programovaniu webu. Je to naozaj tak? Ten web si vlastne robil pre ten tvoj spomínaný server v hre Metin2?

Tak ve vytváření webu jsem žádný profík rozhodně nebyl ale postupem času jsem se něco málo naučil. A ano jak zde píšeš bylo to pouze kvůli zmíňovanému projektu tam nahoře, takže vytváření maličkostí a nic velkého.

Keď si sa zlepšoval, mal si trpezlivosť učiť sa niečo také ťažké?

Tak trpělivost je druhá věc, kterou člověk potřebuje při věnování se těmto věcem. Určitě jsou tam pocity, že se nato vykašlu, že se to nenaučím a tak dále, ale i přesto si člověk musí říct: ,,Já nato mám když to dokázal on tak i já". Když si tyto slova řekneš, tak tě namotivují stejně jako mě.

Programuješ nejaký web do teraz?

Bohužel ne, tedy díky bohu že ne. Poslední web, který jsem dělal, byl pro svůj server. Nikoliv žádný jiný.

Plánuješ do budúcna niečo podobné robiť alebo aj niečo iné?

Do budoucna plánuji spoustu věcí, ale nedokážu říct, co konkrétně, ale rozhodně vím, že nic z toho co jsem dělal doteď. Vše má svůj čas a vše přijde samo.(úsmev)

Za Journalist Team
HenDy.

Upravil/a Hendy dne 01.01.1970 01:00